maanantai 29. syyskuuta 2014

Reissurumbaa pukkaa

Kohta alkaa aikamoinen reissurumba tällä tytöllä. Lentolippuja on tälle syksylle aikamoinen pinkka. Miettikää, ennen joulua mulla on edessä yhteensä 10 lentoa!!! Kymmenen!!! Tuntuu hurjalle. Edessä on onneksi mielenkiintoisia paikkoja, uusia ihmisiä, isoja ja pieniä rakkaita ihmisiä, uusia tilanteita ja tärkeitä paikkoja. Ylipäätään ihania ja jännittäviä juttuja tuloillaan :) Tuntuu, että nyt on vain sen verran paljon liikkuvia osia ilmassa, että toivottavasti pysyy homma niin sanotusti kasassa ja osaset tallessa tällä tytöllä. No, päivä ja asia kerrallaan. Onneksi on olemassa muistilappuja ja  muistutuksia :D Ja aina olen halunnut päästä reissaamaan ja näkemään maailmaa. Ihanaa, että nyt sitä tosiaankin saan tehdä!


Ois kiva saada tällainen kartta seinälle ja laitella vähän nuppineuloja käytyihin paikkoihin :)


Kirjoittelen tänne kuulumisia ja juttuja matkan varrelta, jos ja kun sille tuntuu. Jotain ihan asiapitoistakin ois kiva kirjottaa, mutta jos minusta ei kuulu täällä hetkeen, niin olen tuolla jossain lentelemässä ympäri maailmaa tai olen laittanut kaikki ruudut jonnekin piiloon ja rentoudun. Mutta toivotaan, että ennätän lepäilemään reissujen välissä sen verran hyvin, että virtaa riittäisi kivasti ja hyvin joululomaan saakka. Pitää vain muistaa pitää nyt erityisesti huolta itsestäni jaksamisestani.

Reissurubma alkaa torstaina, kun lennän Suomeen, kauniisen kotimaahani. Minulla on kova ikävä tiettyjä asioita. Tiettyjä tuoksuja, paikkoja, ihmisiä, maisemia, ruokia... Koen kyllä olevani ihan uskomattoman onnekas, kun saan asua ulkomailla ja pääsen silti käymään Suomessa aina välillä niin, että saan kokea eri vuodenaikoja. Olen Suomessa ensin muutaman päivän ja lähden sitten Milanoon neljäksi päiväksi. Siellä on mielenkiintoinen EU-projekti, johon onnekseni saan osallistua. Sitten tulen takaisin Suomeen ja siellä on sitten edessä vähän reissaamista ja töitä. 

Tai ehkä saankin kokea sitä valkoisuutta ja lunta Milanossa ;)


Toivon vain kovasti, että Suomessa olisi lunta, koska muuten voi olla, etten näe lunta lainkaan tänä vuonna. Joulu ollaan täällä etelämmässä, niin olisi surullista, etten pääsisi näkemään talvea lainkaan. Ja jee, minulla on kiva uusi talvitakki hommattuna pohjoisen kylmyyttä vastaan! :D Odotan tosi paljon, että pääsen käymään mökillä, Riekkorannassa, viettämässä muutaman päivän luonnon helmassa. Pahoittelen jo etukäteen, valitettavasti en  ennätä näkemään läheskään kaikkia ihania ihmisiä, joita minulla on niin kovin ikävä...


Rakas Riekkoranta <3

Sitten myöhemmin syksyllä on edessä vielä viikko Bostonissa (missä tapahtuu paljon kaikkea tosi jännittävää, jaiks :D ) ja muutaman päivän reissu Roomassa. Mutta ei niistä nyt vielä sen enempää. Niiden aika on sitten myöhemmin... Onneksi syksyym mahtuu myös viikkoja rauhassa kotona Espanjassa arkisten asioiden parissa. Niitä arkisia askareita osaa sitten taas kummasti arvostaa eri tavalla, kun on mennä viilettänyt ympäriinsä. Siivoaminen ja pyykin peseminen rauhassa omassa kotona voi olla joskus ihan super ihanaa!

Kun viimeksi kävin Suomessa, antoi rakas Ukkini minulle laulun opeteltavaksi ja sanoi ihanasti, että "Tuossa sinulle kappale, ettet unohda kaunista kotimaatasi". Hetki oli todella kaunis ja koskettava. Jostain syystä en ole saanut vieläkään aikaiseksi hommattua minkäänlaista pianon tapaista asiaa meille kotiin (ja kitara vain pölyttyy pölyttymistään. Pitäisi ehkä mennä tunneille, että tulisi opeteltua...), joten joudun syömään ainakin sen soittopuolen lupauksestani. Mutta laulun kyllä ennätän vielä opetella, toivottavasti. Laulun sanat on minulla tässä työpöydällä ja luen niitä aina välillä, kun ikävä iskee. Kiitos Ukki! <3 


Kaunis kotimaani

Mun kaunis kotimaani
on vailla vertaistaan,
kuin helmi se kirkkautta hohtaa.
Nyt linnan nään maan vierahan,
sen loisto kuitenkaan ei harhaan voi kulkuani johtaa.
Vain missä keinui kehtoni
ja leikit leikittiin, vain sinne
kuuluu juureni, ei maihin vieraisiin,
en kaukana armastain mä kohtaa.



Tuo kaunis kotimaani 
on mulla määränpää,
käy kulkuni kohti taivaanrantaa.
On silmät neidon vieraan maan
kuin tulta säihkyvää,
vaan kauneimman katseen
armas antaa.
Ja siksi kiiruhdan
tuon leikkipaikan luo
hän keinullaan mua oottaa ja mulle
hymyn suo
ja häntä saan käsilläin mä kantaa.



Muista Sinäkin pitää huoli itsestäsi syksyn kiireiden keskellä!


Reissurumbaan valmistautuva Dulledoff

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaunis kiitos kommentistasi!